Trek Madone SLR 7 Gen 8 apžvalga - review

Naujausio ir ko gero geriausios iki šiol išleistos Trek Madone apžvalga.

APŽVALGOS

Venantas Lašinis

2/10/20254 min read

Trek Madone SLR 7 Gen 8 apžvalga

2024 liepą gavau laimės ištestuoti naujausią 8 generacijos Trek Madone su aukščiausio lygio Sram Red grupe. Įspūdžiai buvo labai teigiami.

Video yra bendrinė dviračio apžvalga, įspūdžius aprašysiu čia.

50% žmonių patinka senoji, 50% patinka naujoji Trek Madone. Naujas dizainas kai kuriems apeliavo teigiamai, o dalis žmonių dievina plonesnes dviračio formas.

Išvaizdos pokyčiai

Pirmiausiai tai atnaujinimai nuo senesnės Gen 7 Trek Madone yra tai, kad naujoji ženkliai sukūdo. Aerodinaminės formos vis dar yra, tačiau jos lieknesnės ir grakštesnės. Iš to turime svorio sumažėjimą. Tai lemia, kad dviratis geriau akseleruoja. Atnaujintos KammTail formos leidžia pasiekti vos geresnius rezultatus aerodinamikos atžvilgiu. Daugiau apie Trek Madone white paper galite pasiskaityti čia.

Kai aerodinamika nėra viskas

Kuriant „Madone Gen 8“ buvo atliekami tūkstančiai CFD ir baigtinių elementų analizės (BEM) simuliacijų, kad nustatytų geriausias rėmo vietas ir jas optimizuotų. Pavyzdžiui, apatinio vamzdžio forma yra palankesnė konstrukcijos efektyvumui, o ne aerodinamikai, nes dėl lėtai judančio oro srauto už priekinio rato mažėja toje vietoje esančių mažo pasipriešinimo formų svarba. Priešingai, viršutinė sėdynės vamzdžio dalis, „IsoFlow“ ir sėdynės statramstis yra suprojektuoti taip, kad būtų labai aerodinamiškos formos, nes oro srautas pagreitėja tarp dviratininko kojų ir padidina pasipriešinimą toje srityje. Iš esmės kiekviena forma sukurta atsižvelgiant į tai, kaip oras juda per priešais ir už jos esančias formas. Prie to pačio aerodinamikai pagerinti buvo sukurti aerodinaminiai gertuvės laikikliai, kurie tvarkingia uždaro tarpelį ir nukreipia vėją.

Svoris ir kalnų įveikimas

Pirmieji naujosios Trek Madone konceptai buvo atliekami su CFD (computational fluid dynamics). Testavimai parodė, kad aerodinamikos prasme tarpas tarp Madone ir Emonda yra sumažėjęs. Tai reiškė, kad aerodinamine prasme sukurta nauja Madone būtų gana prasta palyginus su senaja. Po daugybės naujai sukurtų modelių ir testavimų gimė galutinis Trek Madone variantas. Po preliminarių skaičiavimų kiek svers naujas dviratis ir kiek aerodinamiškas jis bus, buvo galima simuliuoti kaip dviratis važiuos, pavyzdžiui, į kalną. Nauja Madone yra pasak Trek yra greitesnė nei Emonda kol pakilimas nėra status. Kai jis statesnis čia jau laimi senoji Emonda. Tačiau naujosios Madone tikslas yra būti puikiu pasirinkimu visur, tiek į kalną, tiek nuo jo, tiek lygumoje ar sprinto metu.

Gertuvės laikikliai

Kodėl ant itin optimalių aerodinaminių lenktyninių dviračių dedame apvalių formų gertuves? Aerodinaminės gertuvės nėra naujiena, tačiau dėl patogumo ir praktiškumo jos nėra dažnai naudojami lenktynėse. Gertuvės laikikliai buvo kuriami, kad būtų praktiški „Lidl-Trek“ komandai lenktynėse. Komandos dviratininkai ir darbuotojai iškėlė du reikalavimus: aerodinaminių gertuvės laikikliai turėjo būti suderinami ir su standartinėmis gertuvėmis, o aerodinaminės gertuvės turi būti su galimybe sukeisti jas vietomis. Tai reiškia, kad patogumo dėlei galima naudoti tradicines gertuves. RSL gertuvės laikikliai pasak Trek sutaupo 1.8W prie 35km/h.

Greičio palaikymas

Senoji Gen 7 geriau laiko greitį, Naujoji Gen 8 lengviau įveikia posūkius. Standumas panašus, bet senoji turėjo ženkliai masyvesnę centrinę ašį, kas lemdavo, kad energija buvo geriau perduodama. Aerodinaminių formų sukūdinimas reiškė, kad inžinieriai turėjo rasti būdų kaip naują Madone paversti greitesne, tai sprendimas buvo priimtas įtaisant aerobinaminius gertuvės laikiklius.

Posūkių įveikimas

Keli pokyčiai dar buvo tai, jog vairas yra visiškai kitoks, jis yra apvalesnis, o nebe plokščias kaip 7 generacijos Trek Madone. Tai leidžia daug patogiau važiuoti pasiėmus vairą už viršaus ilgose įkalnėse. Galinis trikampis labai smarkiai nejuda, bet ir nėra ypač kietas, tad dviratis yra prognozuojamas įveikiant posūkius.

Akseleracija

Centrinė ašis yra T47, tad lengvas, greitas servisavimas ir ilgaamžiškumas bus esminiai punktai.

Vairas

Dviračio vairas buvo atnaujintas, jis nebėra plokščias, o tai reiškia, kad yra daug patogiau laikyti vaira, taip pat jis mažiau sveria. Aerodinamine prasme naujas vairas yra prastesnis. Tačiau jis yra prastesnis jeigu izoliuojame, tačiau už vairo juk sėdi dviratininkas. Už vairo išjudintas oro srautas sumažina vairo ne aerodinamiškumą.

Įkalnių įveikimas

Įkalnių įveikimas yra ženkliai lengvesnis, nei anksčiau. Mažesnis dviračio svoris su lengviausiais Trek RSL ratais ypač smarkiai jaučiasi įkalnėse. Geresnė akseleracija pakilimo metu reiškia, kad yra ženkliau uždaryti tarpą iki priekyje atakuojančio dviratininko. Naujoji Trek Madone ir pagal Trek atliktus realaus pasaulio testus tai atlieka greičiau.

Realus testavimas vs vėjo tunelyje

Važiavimas nėra vien tik aerodinamika (nors aerodinamikos specialistai galbūt norėtų, kad taip ir būtų!) - todėl nauja „Madone Gen 8“ projektuota realiomis sąlygomis, kad galėtume palyginti su „Madone Gen 7“ ir „Émonda“. Dviračių lenktynės yra dinamiškos, jose daug pagreitėjimų ir lemiamų momentų, kurie trunka kelias sekundes. Taigi, kai „Lidl-Trek“ dviratininkams pristatė naują „Madone Gen 8“ koncepciją, jie norėjo pamatyti, kaip šis dviratis įveikia pagrindiniuose scenarijuose, palyginti su „Madone Gen 7“ ir „Émonda“.

Vienas iš tokių dinamiškų scenarijų - sprinto finišas. Trek įmitavo tiek lygumų sprinto, tiek įkalnės (4 % nuokalnė) sprinto finišą per 12 sekundžių, esant 1 500W galiai.

Kitas mūsų nagrinėtas scenarijus - per kiek laiko dviratininkas galėtų pagreitėti ir pasivyti 10 % nuokalnėje atitrūkusią ataką, padidindamas savo galią nuo 280 W iki 450 W, kad tai padarytų. Šiame scenarijuje labai svarbu iki minimumo sutrumpinti laiką, per kurį reikia pasivyti atsilikėlį, nes dviratininkas turi „sudeginti degtuką“ ir važiuoti virš taško, kurį gali patogiai išlaikyti ilgesnį laiką. Jei užtruksite per ilgai, kad pagautumėte ataką, dviratininkas gali pritrūkti jėgų ir nepavyti atakos. Iš kitos pusės, kuo greičiau pagaus atakuojantį dviratininką, tuo greičiau galės sumažinti savo galią ir taip sutaupyti jėgų.

Tai iš principo nauja Madone įkalnėje uždaro tarpą per 29s vs 32s senai Madone. Keista, bet Trek inžinieriai palygino Emondą su nauja Madone, bet nepalygino senos Madone su nauja. Iš to turime spėliojimus kiek greitesnė bus nauja Madone.

Asmeniškai mažesnis svoris ir dviračio jautrumas pasijautė palyginus su sena Madone sprintuojant. Įkalnėse tas mažesnis svoris yra vienareikšmiškai svarbu.

Servisavimas ir kiti svarbūs dalykai

IsoFlow vibracijas sugerianti technologija ir toliau puikiai veikia, tiesa senesės generacijos Madone atrodė kiek minkštesnė, labiau sugerianti vibracijas.

Galinis trikampis labai smarkiai nejuda, bet ir nėra ypač kietas, tad dviratis yra prognozuojamas įveikiant posūkius.

Tiek šiam kartui, tikiuosi, kad patiko.

Bright living room with modern inventory
Bright living room with modern inventory
Bright living room with modern inventory
Bright living room with modern inventory