Baika Tour - Tips and Tricks

Šiame straipsnyje daugiau sužinosite apie tai kaip sėkmingai įveikti Baika Tour.

PATARIMAI, VAIZDINĖ MEDŽIAGA

5/24/20235 min read

Baika Tour Atletu kalve
Baika Tour Atletu kalve

Lietuvoje ir netoli aplink vyksta nemažai ultra ilgų varžybų, tikriausiai žinomiausios - Baika Tour, Slibinai, Brevetai ir MEGRE. Taip pat kalendoriuje galite rasti Hydra Epic, Border Epic ir daug daug kitų gerų varžybų! Šiame straipsnyje paanalizuosim kaip įveikti vieną ir populiariausių renginių Baika Tour.

Kas laukia?

Viso laukia lengvas bikepack’as 487 km plentais ir žvyrkeliais iš Klaipėdos į Vilnių su neišvengiamu sustojimu ir nakvyne iš šeštadienio į sekmadienį Baika campinge. Nuo Klaipėdos iki Baikos campingo 337 km, nuo campingo iki Vilniaus 150 km. Pirma diena bus rimtas iššūkis, tad reikėtų įsivertinti gal verta važiuoti Baby Baika ir startuoti dieną anksčiau. Važiavimas agonijoje retai prideda kosminio džiaugsmo.

Ar reikia treniruotis šiam važiavimui?

Ar reikia pasivažinėti prieš Baika Tour? Kadangi važiavimo trukmė tikrai yra gana ilga, reguliaresnis pasivažinėjimas su dviračiu bent kelias savaites prieš tikrai smarkiai pagelbės.

Pradėkite nuo bazinio pasirengimo, po truputį padidinkite savo treniruočių trukmę. Dažniausiai didinimas neturi viršyti 10 procentų kas savaitę. Pavyzdys kaip turėtų atrodyti jūsų pasirengimo laikotarpis Baika Tour (pritaikykite pagal savo pajėgumą).

05-24 - 05-28 sunkiausia savaitė. Čia jau reikėtų savaitgalį pasižiūrėti ar dviratis tvarkingas, patogus, pasitikrinti mitybą ir pan. Keli long rides savaitgalį tikrai pagelbėtų.
05-29 - 06-04 vidutinė savaitė. Galime dar pabandyti parinkti šiek tiek trukmės, pasidaryti vieną kitą ilgesnį išvažiavimą dviračiu. Testuokite padangas, slėgius, grandines, mitybą ir t.t.
06-05 - 06-09 lengva savaitė. Tikslas pailsėti, atsigauti prieš važiavimą, ko neprivalgėme, neprilaižysime. Dieną prieš važiavimą prasiminkite iki valandos, pasižiūrėkite inventorių ar visą turite, ar dviratis tvarkingas. Keisti grandinių ir pan dieną prieš varžybas nerekomenduojama.

Galite pabandyti važiuoti kelis mažesnius ratus aplink savo gyvenamąją vietą, kad kažkam nutikus ir nepavykus išspręsti gedimo nereikėtų super ilgai laukti pagalbos. Geriau yra daugiau trumpesnių ir dažnesnių išvažiavimų, nei keli super ilgi važiavimai.

Tempo pasirinkimas ilgų distancijų metu

Tempo pasirinkimas ilgiems važiavimams priklauso nuo Jūsų treniruotumo lygio. Ultra ilgiems mynimams nėra būtina ugdyti sprinto ir kitų greičio savybių, daugiau reikėtų koncentruotis tiek Z1-Z3 darbu, nes didžiąją dalį važiavimo praleisite būtent šiose zonose.

Dažniausios klaidos tradiciškai būna per aukštas tempas važiavimo pradžioje. Rekomenduojame net ir visiems galbūt lenkiant iš visų pusių neišsiprovokuoti, nepersistengti lenkti visus. Tikrai spėsite pasivyti, jeigu būsite pakankamai pajėgūs. Jeigu Jūsų strategija yra tiesiog važiuoti iš paskos kieno nors, tada reikėtų įsivertinti ar tas traukinys nėra per greitas Jums. Jeigu jau sunkiai matote duobes, apie mitybą nėra nei minties, tikriausiai tas traukinys yra Jums per greitas.

Kalbant apie paties tempo pasirinkimą, reikėtų rinktis tokį, tempą, kurios metu tikrai galite šnekėti ilgais sakiniais, nejaučiate diskomforto ir galite važiuoti tokiu tempu "visą dieną". Dažniausiai tai 56-75% nuo FTP. Kuo ilgesnė distancija, tuo mažesnis intensyvumas. Pirminis startas grupėje gali būti per aštrus ir tai gali lemti, jog viršysite savo galimybių ribas pakankamai anksti. Vėliau tai ką sudeginsite nepavyks taip lengvai susigrąžinti. Privažiavus kalniuką nebūtina stengtis kuo greičiau į jį užminti, reikėtų kaip tik stengtis nesudeginti savęs ir užkilti dar komfortišku tempu.

Mityba

Nepriklausomai nuo to kaip sunkiai treniruositės reikia nepamiršti, kad be tinkamos mitybos Jūsų rezultatas smarkiai nukentės.

Carb loading - arba angliavandenių užkrova iš vakaro. Dalis žmonių sako, jog tai padeda, kiti sako, kad ne. Viskas labiau priklauso nuo Jūsų. Jeigu prastai miegate ir vakarienei suvalgysite labai daug makaronų, tikriausiai suprastėjusi miego kokybė pablogins ir rezultatą. Pusryčius pavalgykite tikrai sočius, idealus maistas - košė su uogomis, riešutais.

Daug svarbiau yra mityba ant dviračio. Natūralus maistas kartias nesukelia skrandžio problemų, tad sumuštinukai, bandelės, bananai gali būti keli maisto pavyzdžiai, nuo kurių galbūt nekils skrandžio bėdų. Geliukai, batonėliai ir gėrimai taip pat turėtų būti vartojami, nes padidina angliavandenių kiekį ir tuo pačiu energijos kiekį. Galite pasipraktikuoti kelis variantus

  1. Kietas maistas pradžioje, skystas maistas (geliukai, tirštesni gėrimai) gale važiavimo

  2. 50/50 santykis viso važiavimo metu. Geliukas+bandelė, batonėlis + geliukas ir t.t.

    Gali būti ir daugiau mitybos strategijų, turite pasinagrinėti savo organizmą ir pasiaiškinti kas Jums veikia.

Maksimaliai efektyviam mynimui reikėtų bent 30g angliavandenių per valandą. Jeigu sugebėsite pripratinti organizmą suvartoti daugiau angliavandenių/h - puiku! Naujausi tyrimai sako, jog dviratininkai gali įsisavinti net iki 100g angliavandenių/valandą. Tad orientacijai - gerai savijautai daugeliui tiks 60g/h angliavandenių.

Psichologiniai žaidimai

Ultra važiavimai turi ir nemažai siurprizų. Pasitikrinkite savo dviračio ir įrangos techninę būklę. Pasiruoškite aprangą, maistą, pasižiūrėkite kitos dienos orus, pasikraukite lempas. Startavę likite pirmoje arba antroje zonoje, taip užtikrinsite, jog turėsite pakankamai jėgų antroje ilgo važiavimo dalyje. Nuokalnėse leiskite sau pariedėti, taip sutaupysite nemažai jėgų.

Distancijos skaldymas. 300km važiavimą galite skaldyti į 6x50km. Tai leis lengviau įveikinėti distanciją. Artimesnis tikslas priekyje atrodys lengviau pasiekiamas, nei visos distancijos įveikimas. Kompiuteriuko panaudojimas. Jeigu galite įsikelti maršrutą, dalis kompiuteriukų rodo artėjančius pakilimus, tad galite pasiplanuoti kur atsigausite, o kur padirbėsite.

Inventorius

Nėra nieko blogiau, nei gedimai kelyje, tad prieš Baika Tour pasiruoškite dviratį, įsitikinkite, jog padangos nenudilusios, grandinė nėra sena, slėgis padangose tinkamas, ratai tiesūs, stabdžiai ir pavaros veikia.

Gedimai ilgų ilgų važiavimų metu kartais gali sugadinti nuotaiką. Visada su savimi krepšiuke turėkite.:

Krepšiukas susidėjimui (tikrai daug daug patogiau, nei vežtis viską kišenėse)
Multitool'as (puiku jeigu su grandinės atjungimu)
Quick link grandinės sujungimui
2x Kameros ir lopetėlės pradurtos padangos tvarkymuisi
Co2 balionėliai arba mini pompa
Šiek tiek izoliacijos
Šiek tiek užveržiamų dirželių (zateškių)

Su šiuo krepšiuku susitvarkysite didelę dalį gedimų. Būtų super nice, jeigu mokėtumėte šiais dalykais naudotis, o nemokant reiks tikėtis, jog koks draugiškas dviratininkas sustos pagelbėti.

Jeigu planuojate nakvoti palapinėje, pasirūpinkite visu reikalingu inventoriumi sustojimui ir pernakvojimui. Svarbiausia - būtų nice, jeigu mokėsite pasistatyti palapinę ar naudotis turimu inventoriumi.

Jeigu bus planas judėti ir tamsiuoju paros metu įsitikinkite, jog turite lempas ir mirksiukus. Powerbankas gali būti, kad pagelbės ir suteiks savarankiškumo pasikrauti telefonui, kompiuteriukui ir pan.

Oro sąlygos

Birželis dažniausiai būna šiltas ir malonus, tačiau būna ir siurprizų. Esant karštoms oro sąlygoms be abejo reikėtų gerti daugiau skysčių, tačiau labai nesinorės valgyti, tad sutelkite dėmesį į tai, kad pavalgytumėte reguliariai kas 30-40min. Esant vėsioms oro sąlygoms ar net lietui, reikėtų pagalvoti apie skysčių vartojimą, nes labai nesinorės gerti, bet prisiverskite. Orientacijai 1x 500ml gertuvė per valandą, pusantros važiavimo turėtų būti liuks.

Esant vėsioms oro sąlygoms venkite važiuoti su striuke nuo lietaus, kvėpuojanti apranga bus daug geriau, nei šiltnamis ant Jūsų. Striukę nuo lietaus galite naudoti tada, kai lyja, o ne tada, kai tiesiog vėsu. Sluoksniavimas rūbų yra geresnis pasirinkimas, nei vienas šiltas viršus.

Esant karštoms oro sąlygoms labai rekomenduoju pasitepti kremu nuo saulės, tai leis ir efektyviau važiuoti, ir neatrodysite kaip chronius pirmadienį darbe su raudona nosimi. Kremą nuo saulės tepkite liberaliai, dažniausiai nudega nosis, ausys ir kaklas.

Day two

Jūsų antros dienos (arba trečios) važiavimas prasidės iškart, kai jau nulipsite nuo dviračio. Per pirmas 15-20min būtinai ką nors suvalgykite saldaus, tai leis greičiau atsistatyti po krūvio ir tada keliaukite nusiprausti ir ilsėtis. Kuo greičiau iššoksite iš aprangos, tuo greičiau prasidės efektyvus atsistatymas po krūvio. Kadangi sudeginsite žiauriai daug kalorijų, nėra tikslo savęs varžyti mitybos prasme važiavimo metu ar po jo.

Ryte labai rekomenduoju papusryčiauti, daugelis gravelistų mėgsta smulkintas avižas užpilti karštu vandeniu ir gaunasi avižinė košė. Ją galite suvalgyti su bananu, uogiene ir pan. Tačiau jau čia bus Jūsų sprendimas ką valgyti ir ko ne. Angliavandenių daug turintys pusryčiai bus puikus pasirinkimas.

Tikimės, jog šie patarimai pagelbės ruošiantis savo sėkmingam Baika Tour!