7 patarimai perėjimui iš plento į gravel discipliną

Plento sezonui po truputį judant į pabaigą dalis dviratininkų renkasi gravel arba kalnų dviračius. Perkelti fizinį pajėgumą iš plento į gravel/mtb discipliną gana paprasta, sunkiausia dalis - dviračio valdymo įgūdžiai. Pateikiame 7 patarimus kaip tai padaryti lengviau.

PATARIMAI, VAIZDINĖ MEDŽIAGA

8/10/20242 min read

1. Pradėkite važiuoti paprastose trasose

Visiškai pradedantiems verta pasigalvoti apie pradžią su kalnų dviračiu mažiau techniškose trasose. Važiuojant su draugais ir tikrinant ekstremaliausius nusileidimus kol esate primiršę įgūdžius galite griūti. Tad pradėkite nuo paprastesnių trasų ir laikui bėgant ir įgūdžiams sustiprėjus galėsite minti techniškėse trasose. Prieš labai techniškus nusileidimus kartais verta nulipti nuo dviračio ir ramiai nusivesti kol galėsite jį įveikti.

2. Žiūrėkite į priekį ir pasitikėkite dviračiu

Mindami trasoje žiūrėkite į priekį ir nuspręskite kur norite važiuoti. Venkite nuolat žiūrėti į kliūtį, kurią norite įveikti. Jeigu fokusuojatės į tai kas yra po Jūsų priekiniu ratu, bus sunku planuoti kaip toliau įveikti tolimesnes kliūtis trasoje.

Kai jau išsirinkote trajektoriją kuria įveikinėsite trasą, pasitikėkite savo dviračiu. Kalnų/gravel dviračiai priešingai plentiniams yra skirti važiuoti grubesne kelio danga. Rėmas, ratai ir šakė/amortizatoriai nesunkiai sugers kelio nelygumus.

3. Kliūties įveikimas tiesiai gali būti geras pasirinkimas

Šis patarimas iš pirmo žvilgsnio yra priešingas plentininkams. Ant plentinio dviračio stengiamės išvengti įvairių kliūčių, o su kalnų dviračiu kartais greičiausia linija gali būti važiuojant tiesiai link kliūties ir ją įveikiant perskirstant svorį ant dviračio.

4. Naudokite sunkesnes pavaras pakilimų metu

Minant plentiniu dviračiu didelė dalis dviratininkų mina lengva pavara, kad nesunkiai įveiktų pakilimus. Važiuojant miške ar žvyrkeliais tai ne visada tinkamas pasirinkimas. Kartais sunkesnės pavaros panaudojimas neleis galiniam ratui praslysti biriame grunte. Tad pabandykite įveikti techniškesnes trasos vietas su sunkesne pavara.

5. Atsikelkite nuo balnelio ir perskirstykite svorį

Kartais sunkesnės pavaros turi būti derinamos su kūno pozicija ant dviračio, kad lengviau įveikumėte kliūtį. Atsistojimas leidžia perkelti kūno svorį į kitą vietą ir taip lengviau įveikti kliūti. Pavyzdžiui atsistojus ir daugiau svorio perkėlus ant galinio rato galėsite greičiau užminti į sunkią įkalnę ir turėti pakankamai sukibimo. Kūno pozicija kalnų/gravel dviračių sporte yra daug dinamiškesnė, nei plente.

6. Minti, minti, minti

Greičio išlaikymas ir galios perdavimas į pedalus yra Jūsų draugai. Nors prieš kliūtį kartais norisi nustoti minti, kartais reikia išlaikyti greitį, kad ją saugiai įveiktumėte. Dalis pradedančiųjų per smarkiai spaudžia stabdžius, todėl techniškas nusileidimas tampa dar techniškesnis. Tad techniškame ruože kartais pabandykite sau priminti minti, taip palaikysite greitį ir jį įveikti bus lengviau.

7. Dviratis ir jo nustatymai daro didelę įtaką

Radę tinkamą rėmo dydį paprašykite vietinės dviračių parduotuvės pripūsti šakę ir padangas tinkamu slėgiu Jums.

Visa tai leis ženkliai komfortiškiau važiuoti. Sezono eigoje galite pabandyti pažaisti su padangų slėgiu ir šakės kietumu ir įvairiais nustatymais.
Padangų pasirinkimas taip pat daro įtaką važiavimo kokybei. Agresyvesnės padangos suteiks daugiau sukibimo, o "plikos" padangos geriau riedės.

Jeigu gravelis ar kalnų dviratis turi dropper'į, tai leidžia kūno pozicijai būti kiek daugiau atgal nusileidimuose ir techniškuose ruožuose, taip pat suteiks daugiau pasitikėjimo.

Kantrybės prisijaukinant gravel arba kalnų dviračių discipliną

Jeigu esate stiprus plentininkas, gali būti ir stiprus gravel ar kalnų disciplinos dviratininkas, tačiau prireiks kantrybės kol išsivystys įgūdžiai. Važiuodami su stipresniais dviratininkais greičiau tobulėsite.